torsdag 19 februari 2009

Nr 38 - Vattensamling, nr 29 (Bodies of Water)

Jag har passat på att frosta av frysen idag! Oj, det hade gått alldeles för lång tid sedan sist. Försökte få en bild med en droppen i luften, men det var alldeles för svårt. Kom på nu när jag skriver detta, att jag skulle ha ställt in kameran på en annan iställning... Jaja, det får bli en annan gång! Min tolkning av vattensamling är en frusen sådan. Alltså isen i frysen & vattendroppar som droppar ner. Det är tyvärr lite olika skärpa på bilderna, men vattendroppen är skapligt skarp. Det röda som syns i droppen är skålen som fångade upp allt droppande vatten!




Nr 29 - Vattensamling


2 kommentarer:

  1. Vad häfigt att fota en vattendroppe från frysen, tycker Du lyckats väldigt bra!

    Kram //annette

    SvaraRadera
  2. Jag har också ägnat mig åt denna syssla. Bra att fixa när det är kallt ute. Kul idé att välja den bilden på det här temat. Jag gillar att det röda speglar sig i droppen.

    SvaraRadera