tisdag 28 juli 2009

Nr 95 - Säkerhet, nr 271 (Security)

På den "lilla" stranden vi var på varje dag i Danmark fanns det två livräddartorn/hus. Båda var bemannade. Vi fick faktiskt hjälp av en livräddare en dag, då en lös hund kom springande. Vi hade precis dukat upp fika, när en ensam lös hund kom springade mot oss. Min minsta son är hysteriskt rädd för hundar & började springa, skrikande bort från oss & hunden. Jag fick springa efter sonen, men han vägrade stanna. Han skakade av rädsla. Jag fick be livräddaren (pratade nog blandat svenska, engelska & danska) om hjälp att fånga in hunden. Livräddaren fick tag i halsbandet & hittade en bricka med ett telefonnummer & ringde. Under tiden han väntade på ägaren, satt han & höll i halsbandet en bit bort från oss. Efter 15 minuter kommer ägaren! Hon hade INTE med sig något koppel, trots att det står skyltar om att alla hundar måste vara kopplade på stranden. Livräddaren pekar åt oss & berättar att lille killen var rädd. Kvinnan håller sin hund i halsbandet & går hemåt, men bara två meter från oss släpper hon hunden lös igen!!! Grrrr - sådant gör mig himla arg. Så nonchalant! Dessutom när det är förbud att ha hundar lösa på strande! Hon tittade inte ens åt vårt håll när hon gick förbi. Det är inte första gången vi råkar ut för nonchalanta hundägare tyvärr. Oj - det blev en lång berättelse om min säkerhetsbild....

Nr 271 - Säkerhet
För att se alla bilder från vår Danmarkssemester, klicka på länken Danmark.

1 kommentar:

  1. Din berättelse ger oss förståelse för dina känslor till bilden.
    Respektlöshet mot andras rädsla är så otäckt. Jag förstår din upprördhet. (Men de flesta hundar är snälla. Hoppas ni kan lära känna någon så att din pojke inte behöver gå genom livet så rädd.)

    SvaraRadera